воскресенье, 17 января 2016 г.

The use of games on the English lessons



Комунікативно-ігрова методика.
Використання гри на уроках англійської мови.
I Мета: показати як за допомогою гри вчитель може розвивати всі види мовленнєвої діяльності учнів, а також формувати соціокультурну компетенцію.
II
Рольові ігри - один з найбільш ефективних видів роботи з учнями. Деякі з таких ігор не потребують особливої підготовки і їх можна проводити на заняттях для закріплення лексико - граматичного матеріалу або на заключному етапі роботи над певною лексичною темою. При цьому вся робота носить комунікативний характер.
Рольові ігри відіграють важливу роль у навчальному процесі, позитивно впливаючи на розвиток мовленнєвих навичок школярів. Участь у рольових іграх допомагають дітям подолати комунікативний бар'єр. Учням пропонуються різноманітні ігри, завдяки яким вони вивчають лексику з будь - яких галузей нашого життя і набувають цінний досвід із спілкування.
Саме рольова гра робить дітей розкутими, впевненими у собі і своїх знаннях, приносить насолоду, бажання вивчати мову. Використання рольових ігор є ефективним, тому що ситуації, які вони створюють, можуть бути максимально наближені до життя.

Спираючись на досвід зарубіжних вчителів, які приділяли велику увагу пошукам ефективним методам роботи, Yillian Porter Ladousse виділила чотири основні позитивні моменти у рольових іграх:
1.                завдяки рольовим іграм на уроках може бути представлений ряд функцій та структур мови, великий обсяг лексики, за допомогою яких можна тренувати учнів у спілкуванні в будь - яких ситуаціях.
2.                Рольові ігри створюють ситуації, в яких учні можуть вживати і вдосконалювати мовленнєві форми, необхідні в соціальних взаємовідносинах, і які часто пропонуються програмами вивчення іноземних мов.
3.                Рольова гра допомагає багатьом невпевненим учням: тут вони начебто одягають маску і тому почувають себе розкуто.
4.                Головною причиною використання рольових ігор є те, що вони приносять радість. Хоча немає ніяких наукових підстав, що радість автоматично приводить до успішного навчання, більшість учителів англійської мови погодились би, що це - істина.
Рольові ігри включають цілий комплекс комунікативних вправ, які вдосконалюють навички та вміння учнів, активізують взаємодію у класі й підвищують мотивацію, розподіляють відповідальність між учнями та вчителем за навчальний процес.
Тематика рольових ігор збігається з лексичними темами, запропонованими для вивчення у курсі. Залежно від складу класу учнів, їхній мовної та психологічної підготовки, а також попереднього досвіду з виконання подібних завдань можливе виконання двох способів проведення рольової гри.
За однакового рівня оволодіння учнями мовними навичками всі учасники гри беруть однаково активну участь у грі. Для бажаючих можна використовувати роль репортерів, завдяки яких - написати статтю або зробити доповідь після проведення рольової гри. Вони мають занотувати основні моменти ходу дискусії, прийняті рішення та доповісти про них усьому класу.
Можна також розділити клас на головних доповідачів, репортерів, учасників дискусії та публіку.
Головні доповідачі беруть найактивнішу участь у дискусії, оскільки вони особисто зацікавлені в тих чи інших проектах і мають свої інтереси або надію отримати зиск. Кількість головних доповідачів можна збільшити.
Учасники дискусії приєднуються до неї час від часу, запитують, переривають чи змінюють хід розмови, вносять уточнення або дбають про свої інтереси.
Публіка не бере активної участі в дискусії. Зазвичай представники цієї групи слухають, а в разі необхідності, зумовленої, наприклад, граматичними явищами, що вивчаються на уроці, можуть отримати завдання реагувати на дискусію, підбадьорюючи учасників або про щось запитуючи.
Роль репортера може варіюватися відповідно до завдання та логічної побудови гри.
Деякі учні можуть надмірно наполегливо нав'язувати свої ідеї іншим учасникам гри або ухилятися від активної участі в обговоренні теми, але зазвичай під час рольової гри школярі намагаються працювати з повною віддачею, а надто, якщо вони захоплені. Активна участь у рольовій грі підвищує соціально - психологічний статус учня в класі.
Більша частина рольових ігор розрахована на чотирьох гравців, що значно полегшує організацію гри, оскільки обходиться без пересування столів в аудиторії.
Проведення гри вимагає від викладача постійного контролю за ситуацією, адже учні намагаються використати рідну мову, щоб передати свої ідеї, особливо коли вони захоплені дискусією: це природно для людей, які висловлюють свої думки. Отже, завдання викладач; - зробити рівень гри відповідним рівню підготовки школярів.
По суті рольова гра - це ситуативно - варіативна вправа, яка поєднує в собі елементи як ігрової, так і навчальної діяльності. Під час гри учні набувають досвіду спілкування іноземною мовою, і це спілкування є не лише мовленнєвим, а ще включає в себе міміку, жести, емоції, рухи та відповідну поведінку, яка залежить від заданої ситуації. Для учнів це насамперед захоплюючі заняття, а навчальний характер гри вони майже не усвідомлюють. Тому треба стежити за тим, щоб ігри відповідали меті навчання на кожному етапі уроку, психологічним та віковим особливостям учнів, їхньому особистомудосвіду
V Рекомендовані джерела
1.      Бацевич Ф.С. Основи комунікативної лінгвістики. -К., 2004.
2.      Близнюк О. І., Панова J1.C. Ігри у навчанні іноземної мови: Посібник для вчителів. - К.: Освіта, 1997. - 64 с.
3.      Близнюк О.І., Панова JI.C. Організація парної роботи учнів на уроках англійської мови з опорою на зображальну наочність // І.М. - 2001 № 3 с. 8 - 9.
4.      Бондар М.В., Бондар О.В, Карпенко О.В, Пащенко JI.B. 130 ігор для уроків з англійської мови. - Харків: Основа, 2004.
5.      Гез Н.И. Развитие коммуникативной компетенции в ситуациях ролевого обучения // Тезисьі докладов на всесоюзной научной конференции «Коммуникативньїе единицьі язьїка». - М.: МГПИИЯ им. М. Тореза. - 1984. -468 с.


6.      Друзь Ю.М. Ділова гра як засіб підготовки студентів до іноземного спілкування // Наукові записки. - Серія: Педагогіка і психологія. - Випуск 6. - Вінниця: РВВДП Державна картографічна фабрика, 2002.
7.      Комунікативні методи та матеріали для викладання англійської мови / Переклад та адаптація JI.B. Биркут. - Oxford university Press, 1998.
8.      Медведева О.И. Творчество учителя на уроках английского язьїка. - М., 1992.
9.      Олійник Т.І. Рольова гра у навчанні англійської мови - К.: Освіта, 1992. - 127 с. (5 - 12).
10. Стронин М.Ф. Обучающие игрьі на уроке английского язьїка: Пособие для учителя. - 1984.
11. Сухомлинський В.О. Вибрані твори: у 5 т. - Рад. пік., 1976. - Т. 2. - С. 422.
12. Hadfield Jill. Communication Games. - Nelson, 1990

1 комментарий: