Навіть якщо ви відчуваєте, що ви робите
на своєму уроці все правильно, ви все одно можете зіштовхнутись із такою
проблемою, як «важкі» учні. Запитайте себе: Чи є вони поводяться так тільки зі
мною, або із іншими вчителями також? Які стратегії використовують інші вчителі
для їх навчання, чи можу я їх скопіювати? Чи вправи, які я даю їм мотивують? Чи
можу я втримати їх увагу? Чи достатньо я використовую вправи на активну та
пасивну діяльність?
Одним із способів заохотити учнів до більш
активної участі та скоригувати їх поведінку - дозволити їм взяти на себе більше
відповідальності.
А) Правила поводження у класі
Запропонуйте учням самостійно придумати та
прописати мовою, яку вони вивчають, правила поводження у класі. Вважається, що
учні можуть бути вельми серйозними, коли вони беруть на себе відповідальність
за поводження у класі. Підлітки особливо люблять створювати правила. Ви можете
зробити це в формі обговорення на уроці, пірамідальної дискусії (коли певні
правила аранжуються згідно їх важливості у формі піраміди – від більш важливих
до менш важливих) або попросити учнів створити плакат з правилами.
Пірамідальна дискусія
1. Запропонуйте учням придумати 5 правил
поводження в класі.
2. Розділіть учнів на пари і попросіть їх
обговорити та зробити список з п'яти правил поводження в класі.
3. Сформуйте групи з чотирьох учнів, з’єднавши
пари для переглядання а корегування існуючого списку (за необхідністю повторіть
у групах з восьми учнів).
4. Учасники кожної групи повинні представити свої
правила класові.
5. Зробіть класне обговорення, щоб прийняти
рішення про найбільш важливі 5 правил поводження у класі.
6. Попросіть учнів написати правила на папері
та прикріпити їх до стіни у класі. Дотримуйтеся правила на стіні.
Створення класного плакату з правилами
поводження у класі
1. Поділіть учнів на невеликі групи і
попросіть їх провести мозковий штурм для створення 10 правил поведінки в класі.
2. Дайте їм папір формату A3 і попросіть
зробити плакат, щоб поінформувати інших учнів у класі про нові правила.
3. Представника кожної групи повинен
представити правила класові.
4. Дотримуйтеся правил з плакату на стіні.
Б) Ваша відповідь на поведінку «важких» учнів
Якщо у вас є «важки» учні в класі важливо
враховувати не лише їх поведінку, а й реакцію і поведінку вчителя. Чи хвалите
ви всіх своїх учнів однаково? Чи постійно та систематично ви вирішуєте питання з дисципліни? Слід
проаналізувати, чи потрібно вам змінити свою поведінку, щоб поліпшити ситуацію.
Мотивація та похвала
Для більш ефективних занять вчителеві слід
бути серйозно настроєним та зосередитися на тому, що важливо на уроці. Як
тільки учні отримають це повідомлення ви почнете працювати разом. Приймаючи
певні правила, деякі обмеження, на яких вчитель робить акцент, учні стають
більш вмотивованими, адже успіх та похвала вчителя дуже мотивує. Якщо у вас
слабкий клас, є підстави понизити свої стандарти на початку, щоб дозволити
учням відчути почуття досягнення. Якщо учні зрозуміють, що вчитель може їм
допомогти у їхніх досягненнях, ви зробите дуже гарний початок у їх навчанні.
Похвала є надзвичайно важливою у навчанні, проте вона повинна бути заслуженою.
В) Надання чітких інструкцій
Багато вчителів недооцінюють роль інструкцій
при ефективному управлінні класом. Учні часто починають переключатись на інші
справи, що не стосуються уроку, якщо вони не розуміють, що вони повинні зробити
на даному етапі роботи. Крім того, довгі багатослівні інструкції можуть здатись
учням нецікавими, це веде до втрати інтересу навіть до найцікавішою завдання.
Зробіть ваші інструкції короткими та чітким.
Спробуйте показати, а не сказати. Переконайтеся, що учні зрозуміли ваші
інструкції, попросіть одного або декількох учнів повторювати або переказати вам
їх, щоб впевнитись у чіткому сприйнятті наданих вказівок.
Поради для надання чітких інструкцій на уроках
іноземної мови:
1. Спробуйте відчути себе в ролі учня, як би
ви хотіли отримати інструкції до виконання завдань?
2. Пропишіть ваші інструкції в плані уроку.
3. Практикуйте надання інструкцій вголос, при
можливості залучіть до цього колег.
4. Перевіряйте надані вами інструкції, не
питаючи учнів "чи ви зрозуміли?", а задаючи навідні питання,
наприклад, "скільки учнів буде в кожній групі?", "скільки часу у
вас є на виконання цього завдання? ".
5. Заздалегідь прописуйте на дошці більш
довгі, або складні інструкції, вказуйте на них, коли перейдете до виконання
вправ.
Очень интересная и познавательная статья. Спасибо! Обязательно постараюсь применить в работе.
ОтветитьУдалить