Впровадження
учнівського
мовного порт фоліо, як засобу особистісно - орієнтованого розвитку особистості
учнів.
Сьогодні вчитель - наставник дитини,
джерело необхідної інформації, організатор пізнавальної організації. І яким
буде цей процес, залежить від форм та методів, які він обирає для використання
як на уроках , так і в позакласній роботі.
Розвиток системи освіти вимагає від
педагогічної науки та практики вивчення і впровадження нових методів навчання і
виховання дітей. Інновації в педагогіці пов’язані із загальними процесами у
суспільстві, глобальними проблемами, інтеграцією знань і форм соціального
буття.
В умовах сьогодення зростає
важливість розвитку самостійної діяльності учня, що включає в себе
визначення власних цілей у навчанні,
вибір особистої стратегіїв їх досягненні, розробку учнем свого навчального
плану. Цей підхід сприяє розвитку учнівської автономії, новим мотиваціям для подальшого
оволодіння англійською мовою, самореалізації особистості.
Серед завдань, які стоять перед
вчителем іноземної мови, ми вбачаємо
такі: визначити рівні мовленнєвих компетенцій, зміцнювати та поглиблювати
знання учнів, допомагати учню в оволодінні практичними вміннями й навичками,
формувати пізнавальні інтереси учнів, враховувати особистісні якості, формувати
світоглядну позицію.
Цінність цього методу полягає в
тому, що воно сприяє самооцінки учня, створенню ситуацію успіху, вихованню
моральних якостей, набуттю навичок рефлексії та розвитку мотивації подальшого
розвитку зростання. Мовне порт фоліо дає змогу не лише заохотити учня вивчати
іноземну мову, а й шлях до зміни ролі вчителя: від вчителя-переказувача до
вчителя-консультанта та координатора учнівської навчальної діяльності.
Порт фоліо - це папка документів з навчального предмета як
компонента навчальної діяльності учнів, який школярі ведуть з допомогою та
супроводом вчителя; набір фотографій,
малюнків, творів, таблиць – як показ своєї роботи та пошукової діяльності; воно
показує рівень компетентності учнів у вивченні іноземних мов на кожному
етапі учбової діяльності та надає змогу
вчителям спостерігати та мати уяву про рівень та їх готовність до подальшого навчаня.
Лінгвістичний Комітет Ради Європи
розробив мовне порт фоліо ( « English Language Portfolio»). Його мета – стандартизація вимог до вивчення,
викладання та оцінювання досягнень у вивченні іноземних мов громадян
європейських країн. У 2003 році порт
фоліо було презентовано в Україні. Рекомендації з мовної освіти пропонують
впроваджувати 3 основних компоненти мовного порт фоліо:
















Це рекомендований перелік матеріалів, які можна включити
до мовного порт фоліо. Ми ,вчителі, вносимо пвні зміни відповідно до рівня
засвоєних знань, вікових особливостей, інтересів учнів.
Використання учнівського мовного порт фоліо є одним із
інноваційних методів особистісно орієнтованого вивчення англійської мови. За
допомогою порт фоліо ми пропонуємо учням самостійно обирати, оцінювати,
аналізувати власні досягнення. Підштовхуємо до самостійного планування етапів
навчання.
Мовне порт фоліо виконує 2 основні функції:


Результати
впровадження учнівського мовного порт фоліо:








Отже, ми можемо зробити такі висновки,
Учнівське мовне порт фоліо є автентичним видом позакласної діяльності, під час якої учень вибирає, оцінює, контролює
свою діяльність.
На
етапі розробки порт фоліо можна орієнтуватись на 3 основних типи :
А) «Портфоліо документів» – портфель сертифікованих (документованих) індивідуальних навчальних
досягнень. Ця
модель пропонує можливість як якісного, так і кількісного оцінювання матеріалів портфоліо.
Переваги цього варіанту:
Підсумкова бальна оцінка робить портфоліо цього типу дієвим механізмом визначення навчального рейтинга учня, так як може стати значною
складовою цього рейтинга (наряду з оцінками, отриманими при підсумковій атестації).
Недоліки цього варіанту:
Портфоліо
цього типу дає уяву про результати, але не відображає процесу індивідуального розвитку учня, різномаїття
його творчої активності, його учбового стилю, інтересів и т.д.
Приблизна схема структури «портфоліо документів» и оцінки його матеріалів
Позиції
|
Компоненти
|
Результати (бали)
|
Блок А
Олімпіади |
міська:
-переможець -призер обласна: -переможець -призер Шкільня (переможець) |
5 4 3 2 1 |
Блок Б
інші сертифікати |
Заходи і конкурси, які проводяться закладами системи додаткової освіти, вузами
навчальні тестування і конкурсиз предметів Шкільні и міжшкільні наукові товариства |
От 1 до 5 |
Максимальний загальний
бал портфоліо може відповідати максимальному балу за один екзамен – 5; за два екзамена –10, або якось
по-іншому.
Б) «Портфоліо рабіт» - представляє собою збірку
різних творчих і проектних робітучня, а також опис основних форм і напрямків його
навчальної і творчої активності: участь в наукових конференціях,
конкурсах, спортивних и художніх досягнень та інше.
Цей варіант портфоліо надає
якісну оцінку, наприклад, по параметрам повноти, різноманітності та
переконливості матеріалів, якості представлених рабіт, ориєнтовності на обрану
тему або профіль та ін..
Портфоліо оформлюється у вигляді творчої книжки учня з додатком
його робіт,
представлених
у вигляді текстів, електроних версій, фотографій, видеозапису.
Переваги поданого
варіанту:
Портфоліо
цього типу дає широку уяву про динаміку навчальної
та творчої активності,
спрямованості
його інтересів та
підготовки до подальшого навчання.
Недоліки поданого ваіианту:
Якіснв оцінка портфоліо доповнює результати
підсумкової атестації, але не може
увійти до рейтингу ученя
в якості сумарної складової.
Приблизний варіант у
«портфоліо
рабіт»:








В) «Портфоліо відгуків» – включає в
себе характеристику відношення учня до різних видів діяльності , які надані
вчителями, батьками, можливо однокласниками, робітниками інших закладів де
навчається учень, також письмовий аналіз самого учня своїй конкретній
діяльності та її результатів.
Портфоліо
може бути наданий у
вигляді текстів підсумків, рецензій, відгуків, резюме, есе, та ін..
Переваги
даного ваіиануа:
Ця форма портфоліо дає можливість включити механізми самооцінки учня, что підвищує ступінь усвідомленості процесів, пов’язаних з навчанням.
Недоліки даного порт фоліо:
Складність формалізації та обліку зібраної
інформації.
Приблизний перелік документів «портфоліо відгуків»:







Завдання порт фоліо:









Основне завдання порт фоліо -
неформальне оцінювання, що включає оцінку педагога, батьків, самого учня, а
це і є надзвичайно цінним, оскільки і є інноваційним, креативним прийомом, що
дозволяє педагогу реалізувати мету особистісно-орієнтованого навчання.
Комментариев нет:
Отправить комментарий